2009. november 29., vasárnap

Kontra Marika Szvita: Dac

Dacolni! Ez a lényegem.
Számomra ez a lételem.
Már fölvérteztem jól magam,
s itt állok büszkén, dacosan.

Dacolni nekem élvezet,
csak azért is, ha nem lehet…
„Vérem örökké dacra tör,”
akkor is, ha meggyötör.

Mert fáj a rend, és fáj a szó,
már unalmas a konfekció.
Nem izgat reklám, árverés,
kocsi, vagyon nekem kevés.

Mert a pénz nem boldogít,
máshová vonnak vágyaim.
„Lázadni és lázítani,
Mindennel szemközt állani.”

Szabadnak lenni, mint madár,
amely a végtelenbe száll.
Ne kössön földi rabbilincs.
Legnagyobb kincsem, ami nincs!

Mint őrült vad, kit vére hajt,
vágyva keresem én a bajt.
Bölcs szava engem hiába int,
széttöröm létem korlátait.

„Láncaimat szétszaggatom,”
zúgó viharrá lesz haragom.
Mint folyó, ki medréből kikel,
az egész világot nyeli el.

A mindenséggel szemben áll
énem, ha rátör a halál.
Mert ádáz lesz az ütközet,
mely ontja lázadó véremet.

A derekam vésszel dacol,
inkább törik, de nem hajol.
Hát mit nekem ezer halál,
az én lelkem sértetlen áll!

Ha kiássák majd a síromat,
vajon lesz-e, ki megsirat?
Kondul-e értem egy kolomp?
Mondják-e majd: ’Szegény bolond!’

Ha testemet fedi a rög,
s a porvilág többé nem köt,
fehér csontomra sötét borul
világon innen, a valón túl.

De új létre hív e sárgolyó,
leszek, mi voltam: lázadó.
Leszek hát, ki új dacra tör!
„Dacolni: egyetlen gyönyör.”

Komjáthy Jenő: Dac
http://www.mek.oszk.hu/00700/00739/00739.htm#142

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése